Obľúbená cyklotrasa bude pre ťažbu dreva nedostupná. Radšej sa jej vyhnite
V oblasti Polesia Čermeľ, presnejšie medzi Jezudového a Kostolným jarkom a v blízkosti Alpinky smerom na Hrešnú, sa budú v priebehu marca vykonávať ťažbové zásahy. Tieto aktivity sú súčasťou plánovanej údržby a výchovy lesa v určených lesných porastoch.
Ako opatrenie pred možným rizikom ublíženia si budú dotknuté oblasti vyznačené výstražnými značkami, pričom zhromaždené drevo bude dočasne skladované na vyhradených miestach a expedované postupne. S ukončením týchto prác sa počíta do konca marca, kedy by mali byť všetky zasiahnuté úseky vrátené do pôvodného stavu.
Vzhľadom na fakt, že cez terén, kde budú prebiehať ťažbové práce, vedie obľúbená cyklistická trasa „Hriešny“, pracovníci Mestských lesov upozorňujú všetkých cyklistov, aby v čase týchto operácií danú trasu nevyužívali.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Mestké lesy dostali nový život. Lesopark na Pereši chránia pred vandalmi fotopasce (FOTO)
Okrem cyklistov sú vyzvaní aj ostatní návštevníci tejto lokality, aby boli počas trvania ťažbových prác mimoriadne opatrní, dodržiavali všetky pokyny lesníckeho personálu a boli pripravení na prípadné zmeny v prístupnosti a využívaní rekreačných oblastí.
Zdroj: Mestské lesy
Odporúčané články
Na sídlisku Ťahanovce sa spustila petícia za výstavbu nového výjazdu z Americkej triedy na Magnezitársku ulicu. Cieľom má byť zlepšenie dopravnej situácie v mestskej časti prostredníctvom nového výjazdu, ktorý by dokázal odkloniť časť dopravy smerujúcej na Hlinkovu ulicu, čo má dokazovať už vypracovaná dopravná štúdia. Autorom petície, pod ktorej online verziu sa doteraz podpísalo viac ako 270 občanov, je starosta mestskej časti Miloš Ihnát.
Nippon Steel, štvrtý najväčší výrobca ocele na svete, by sa mal vďaka akvizícii spoločnosti U.S. Steel, ktorá vlastní aj slovenské železiarne U.S. Steel Košice, priblížiť k celosvetovej kapacite 100 miliónov ton surovej ocele.
Mesto Košice už niekoľko rokov vykonáva opravy dlažby v centrálnej mestskej zóne. Za posledné štyri roky bolo na tieto práce vynaložených viac ako 2 milióny eur. Okrem bežných poveternostných vplyvov a štandardného opotrebovania je dlažba nadmerne poškodzovaná aj častými prejazdmi nákladných a osobných áut.