Ako zapôsobiť na zákazníkov? Od základov po detaily
Každá firma, ktorá chce byť úspešná, sa musí snažiť vybudovať a udržať si dobré meno. Na zákazníkov (aj tých potenciálnych) tak musí pôsobiť čo najlepšie. Aké faktory však na to vplývajú? Je ich viac, vyberáme preto nasledujúcu trojicu.
Kvalita produktov alebo služieb
Samozrejme, najpriamejší spôsob, ako si u zákazníkov vybudovať dobré meno, je ponukou kvalitných produktov alebo služieb (v závislosti od oblasti podnikania). Každá firma by sa tak mala úprimne snažiť prinášať svojim zákazníkom len tú najvyššiu kvalitu.
A platí to aj v prípade, ak pri podnikaní s tovarom ide o produkty, ktoré priamo nevyrába, ale pochádzajú napr. z importu z Číny. V takomto prípade je totiž zásadný výber spoľahlivého dodávateľa.
Komplexné a overiteľné audity
Pri podnikaní je často oveľa ťažšie osloviť nových zákazníkov, ako si udržať tých vracajúcich sa. Stále viac zákazníkov vo verejnom a súkromnom sektore nepozerá len na referencie a pod., ale od firiem vyžaduje aj komplexné, overiteľné audity preukazujúce záväzok k udržateľnosti pri dodržiavaní najvyšších pracovných a ľudských práv a sociálnych štandardov.
Nezávislou, dôveryhodnou a kolaboratívnou platformou pre takéto hodnotenia je aj EcoVadis. Týka sa životného prostredia, pracovných a ľudských práv, etiky a tiež udržateľného zadávania verejných zákaziek.
Stav firemných priestorov
Na to, ako firma pôsobí na ľudí, majú vplyv aj rôzne detaily. A dokonca aj to, v akom stave má svoje priestory. Pravidelné upratovanie a údržba by tak mali byť samozrejmosťou a nielen v interiéri.
Obzvlášť v okolí dielní, či výrobných hál možno časom nájsť silné znečistenie, napr. aj na dlažobných kockách. Ak je veľké, nepôsobí to na zákazníkov príliš dobre, preto okrem interiéru netreba zanedbávať ani čistenie zámkovej dlažby a celkovo exteriéru firmy. Prvý dojem si totiž zákazníci utvárajú už pri príchode.
Odporúčané články
Každá firma, ktorá chce byť úspešná, sa musí snažiť vybudovať a udržať si dobré meno. Na zákazníkov (aj tých potenciálnych) tak musí pôsobiť čo najlepšie. Aké faktory však na to vplývajú? Je ich viac, vyberáme preto nasledujúcu trojicu.
Jedným z často sa vyskytujúcich ochorení, ktoré síce nie sú život ohrozujúce, ale vedia pacientovi znepríjemniť život, je syndróm dráždivého čreva. V závislosti od oblasti sveta týmto ochorením trpí 10 – 20 % populácie a ženy postihuje častejšie ako mužov.
V samotnom srdci Košíc na Timonovej ulici 4A otvoril svoje brány DONXRICHI BARBER, exkluzívny barbershop spájajúci profesionálnu holičskú starostlivosť s výnimočným prostredím. Miesto, kde sa starostlivosť o vzhľad mení na nezabudnuteľný zážitok, je navrhnuté pre mužov, ktorí si potrpia na kvalitu a luxus.