Obmedzenia pri výstavbe košického obchvatu: Dôjde k PRESMEROVANIU dopravy
Práce na výstavbe R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek naďalej napredujú. V budúcnosti dôjde aj k obmedzeniu, ktoré ovplyvní bežnú cestnú premávku. Bližšie informácie o výstavbe juhovýchodného obchvatu mesta Košice poskytla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Obmedzenia na R4 smerom do Košíc
Výstavby R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek v súčasnosti nijako neobmedzuje dopravu na existujúcich komunikáciách. V budúcnosti však pre potreby výstavby trasy R2 bude potrebné presmerovať dopravu z Maďarskej republiky po R4 smerom do Košíc po ceste I. triedy. Bude na to slúžiť vetva, ktorú plánuje NDS vybudovať v najbližšom období. ,,O obmedzení, ako aj o jeho trvaní, budeme motoristickú verejnosť včas a transparentne informovať, ako vždy,” doplnila hovorkyňa NDS.
Práce pokračujú aj pred zimou
Na stavbe R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. sa pracuje aj pred zimným obdobím. Najviditeľnejší progres je na mostných objektoch. Práce na jednotlivých mostoch sú v rôznych štádiách. Práce však pokračujú aj na ostatných častiach budúceho ťahu košickej R2. Prebieha svahovanie a frézovanie časti násypu, realizuje sa monolitický žľab. ,,Takisto sa budujú samotné násypy, odkopáva sa zárez a zároveň prebieha aj realizácia žľabov. Okrem toho sa pripravujeme aj na osadenie budúcich protihlukových stien,” uviedla hovorkyňa NDS.
Výstavba ďalšej časti obchvatu by mala byť rýchlejšia
NDS pokračuje takisto v príprave rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, I. úsek. Výstavbu takmer 7-kilometrového pokračovania ťahu R2 plánujú začať verejne súťažiť v roku 2024. NDS odhaduje, že výstavba bude stáť niečo vyše 140 miliónov eur. Nový úsek bude napojený na aktuálne stavanú časť R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: NDS pripravuje výstavbu ďalšej časti obchvatu Košíc po R2
Pri realizácii R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, I. úsek je v pláne oddeliť pyrotechnický aj archeologický prieskum od výstavby a vykonať ich ešte pred príchodom stavebných strojov na miesto budúcej rýchlostnej cesty. ,,Rovnako plánujeme postupovať pri preložkách inžinierskych sietí. Samotná výstavba úseku by tak mohla byť rýchlejšia,” uvádza NDS.