Nedostatok autobusárov by cestujúci v Košickom kraji nemali pocítiť
Cestujúci v Košickom kraji by nemali pocítiť výpadky vodičov v prímestských spojoch. Výpadku čelia všetci dopravcovia na Slovensku, dôvodom je, že mnoho zamestnancov využilo možnosť odísť na začiatku decembra do predčasného dôchodku po 40 odpracovaných rokoch.
Ako informoval Košický samosprávny kraj (KSK), jeho zmluvní dopravcovia eurobus a Arriva Michalovce, ktorí spolu zamestnávajú viac ako 600 vodičov, ohlásili odchod 35 z nich. Župa tvrdí, že cestujúca verejnosť by tento výpadok pocítiť nemala. Podľa predsedu KSK Rastislava Trnku ide o nárazový problém, na ktorý spolu s dopravcami a zmluvným partnerom IDS Východ reagovali už počas novembra a októbra, a to úpravou cestovných poriadkov.
VIAC K TÉME: KONIEC meškajúcim spojom? Košická župa prichádza s revolučnou NOVINKOU
„Tie nemali žiadny negatívny vplyv na cestujúcu verejnosť. Konkrétne došlo najmä k optimalizácii a presunu dopravných výkonov medzi dopravcami tak, aby sme aj naďalej garantovali spoľahlivosť dopravných služieb. Ďalšie zmeny cestovných poriadkov nastanú s platnosťou od nedele (10. 12.), no ani tie nespôsobia cestujúcim stratu zaužívaných dopravných spojení,“ uviedol Trnka.
Problémom sú aj drahé vodičáky
Košická župa i združenie samosprávnych krajov SK8 pritom dlhodobo požadujú systémové riešenie nedostatku vodičov vo verejnej doprave. „Priemerný vek vodičov autobusov na Slovensku je 50 a viac rokov. To znamená, že v najbližších 10 rokoch odíde do dôchodku približne polovica vodičov. Vodiči vo veku do 30 rokov predstavujú u dopravcov len 1-2 percentá z celkového množstva zamestnancov,“ uviedol KSK. Za jeden z dôvodov, prečo vodiči chýbajú, označil i vysoké náklady na získanie vodičského oprávnenia skupiny D a kvalifikačnej karty pre vodičov osobných áut. Ide o sumu približne 2 500 eur.
Čo sa dočítate na ďalšej strane?
- Vzdelávanie a kurzy pre nových vodičov
- Zhoršovanie ekonomickej situácie