Prešovčania, aktivujte si svoju elektronickú schránku. Prídu vám tam informácie o daniach
Mesto Prešov odporúča občanom aktivovať si elektronickú schránku na doručovanie. Radnica bude totiž aj v tomto roku doručovať niektoré rozhodnutia prostredníctvom Centrálneho úradného doručovania (CÚD). Ide o rozhodnutia o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady. Predpokladaný termín vydávania a expedície rozhodnutí je koniec mesiaca apríl a mesiac máj.
Ako informovala tlačová referentka Mestského úradu v Prešove Lenka Šitárová, ak si občan do času vydávania rozhodnutí aktivuje svoju elektronickú schránku na doručovanie, uľahčí si tak proces doručenia a mesto Prešov bude od tejto chvíle doručovať rozhodnutia do jeho aktivovanej schránky. Podmienkou na jeho aktivovanie je vlastníctvo občianskeho preukazu s čipom.
„Aktivovaná schránka poskytuje možnosť nastavenia notifikačnej SMS správy alebo e-mailu, ktoré upozornia na novú poštu ihneď po jej doručení. Nie je preto potrebné sa do schránky prihlasovať každý deň a zisťovať či obsahuje nové správy,“ uviedla Šitárová.
Ak občan nemá aktivovanú elektronickú schránku na doručovanie, rozhodnutia o miestnych daniach a poplatkoch budú doručované do vlastných rúk. Ak však adresát nie je v čase doručovania zastihnuteľný, treba navštíviť pobočku pošty.
„V prípade aktivácie elektronickej schránky na doručovanie nie je potrebné mestu Prešov čokoľvek oznamovať. Pred samotným doručovaním totiž služba CÚD automaticky skontroluje či občan má svoju elektronickú schránku aktivovanú na doručovanie. Ak áno, rozhodnutie bude doručené priamo do elektronickej schránky,“ vysvetlila tlačová referentka.
Po zaslaní žiadosti o aktiváciu elektronickej schránky bude schránka aktivovaná na doručovanie bezodplatne a bezodkladne Viac informácií o aktivácii schránky na doručovanie je uvedených na stránke www.slovensko.sk.
Zdroj: SITA (ks)