Ako zapôsobiť na zákazníkov? Od základov po detaily
Každá firma, ktorá chce byť úspešná, sa musí snažiť vybudovať a udržať si dobré meno. Na zákazníkov (aj tých potenciálnych) tak musí pôsobiť čo najlepšie. Aké faktory však na to vplývajú? Je ich viac, vyberáme preto nasledujúcu trojicu.
Kvalita produktov alebo služieb
Samozrejme, najpriamejší spôsob, ako si u zákazníkov vybudovať dobré meno, je ponukou kvalitných produktov alebo služieb (v závislosti od oblasti podnikania). Každá firma by sa tak mala úprimne snažiť prinášať svojim zákazníkom len tú najvyššiu kvalitu.
A platí to aj v prípade, ak pri podnikaní s tovarom ide o produkty, ktoré priamo nevyrába, ale pochádzajú napr. z importu z Číny. V takomto prípade je totiž zásadný výber spoľahlivého dodávateľa.
Komplexné a overiteľné audity
Pri podnikaní je často oveľa ťažšie osloviť nových zákazníkov, ako si udržať tých vracajúcich sa. Stále viac zákazníkov vo verejnom a súkromnom sektore nepozerá len na referencie a pod., ale od firiem vyžaduje aj komplexné, overiteľné audity preukazujúce záväzok k udržateľnosti pri dodržiavaní najvyšších pracovných a ľudských práv a sociálnych štandardov.
Nezávislou, dôveryhodnou a kolaboratívnou platformou pre takéto hodnotenia je aj EcoVadis. Týka sa životného prostredia, pracovných a ľudských práv, etiky a tiež udržateľného zadávania verejných zákaziek.
Stav firemných priestorov
Na to, ako firma pôsobí na ľudí, majú vplyv aj rôzne detaily. A dokonca aj to, v akom stave má svoje priestory. Pravidelné upratovanie a údržba by tak mali byť samozrejmosťou a nielen v interiéri.
Obzvlášť v okolí dielní, či výrobných hál možno časom nájsť silné znečistenie, napr. aj na dlažobných kockách. Ak je veľké, nepôsobí to na zákazníkov príliš dobre, preto okrem interiéru netreba zanedbávať ani čistenie zámkovej dlažby a celkovo exteriéru firmy. Prvý dojem si totiž zákazníci utvárajú už pri príchode.
Odporúčané články
V samotnom srdci Košíc na Timonovej ulici 4A otvoril svoje brány DONXRICHI BARBER, exkluzívny barbershop spájajúci profesionálnu holičskú starostlivosť s výnimočným prostredím. Miesto, kde sa starostlivosť o vzhľad mení na nezabudnuteľný zážitok, je navrhnuté pre mužov, ktorí si potrpia na kvalitu a luxus.
Rozhodnúť sa, kedy dať dieťaťu jeho prvý mobilný telefón, nie je jednoduché. V dnešnej technologickej dobe je táto otázka čoraz naliehavejšia, preto sa pozrieme na kľúčové aspekty – od správneho veku a výberu správneho modelu až po stanovenie pravidiel bezpečného používania. Je dôležité nájsť rovnováhu medzi technológiami a zdravým vývojom dieťaťa.
Štát sa k svojim záväzkom vo vodárenstve nehlási. V pripravovanej novela zákona o verejných vodovodoch a verejných kanalizáciách nie je o riešení vnútorného dlhu vodárenstva, ktorý Najvyšší kontrolný úrad SR vyčíslil až na 10 miliárd EUR, ani slovo. Namiesto toho sa zaoberá vykupovaním akcií vodárenských spoločností, ktorých sa však akcionári reálne zbavovať nechcú. Akcionári VVS preto deklarujú, že privítajú štát ako akcionára, ale za podmienky, že vstup štátu bude spojený s investíciou do vodárenskej infraštruktúry.